Kawasaki Nederland verlengd de garantie termijn.

Kawasaki Nederland 1

Kawasaki kondigt verlenging fabrieksgarantie aan

Nu dat er door de Corona crisis in heel Europa speciale maatregelen gelden en vele mensen hun huis niet kunnen verlaten tijdens de huidige pandemie, neemt Kawasaki maatregelen om zijn zakelijke structuren en prestaties in stand te houden met het oog op een terugkeer naar een normale situatie in de toekomst.

Het bedrijf is erg begaan met de duizenden Kawasaki-eigenaren in Europa en wil hen een gepast signaal geven met de aankondiging dat de fabrieksgarantie periode wordt verlengd voor nieuwe en bestaande wegmotorfietsen,  JetSki’s en MULE/ATV’s (met uitzondering van professioneel gebruik) als tegemoetkoming voor het feit dat men nu slechts beperkt of helemaal geen gebruik kan maken van hun machines. Daarom zal de standaard fabrieksgarantie nu worden verlengd, aanvankelijk voor de periode van de “lockdown” op de belangrijkste Europese markten, met de mogelijkheid van een herziening met een verdere verlenging naargelang de situatie zal evolueren. Deze verlenging van de fabrieksgarantie geldt ook voor de Nederlandse markt waar geen complete “lockdown” is en waar het dus wel toegestaan is om motor te rijden met inachtneming van de nationale Corona maatregelen.

Hans Sipkema, Deputy Senior Manager van KME’s Technical Service Department, verduidelijkt de aanpak van het bedrijf met betrekking tot de huidige uitdagende situatie: “Vele Kawasaki-eigenaren verkeren nu in een situatie waarin zij hun machine niet kunnen gebruiken of er slechts zeer beperkt gebruik van kunnen maken. Samen met Kawasaki Heavy Industries wilden we de Kawasaki-eigenaren de zekerheid leveren met betrekking tot de fabrieksgarantie termijn, zodat wanneer alles weer normaal wordt, de eigenaren de voordelen van de fabrieksgarantie niet zijn misgelopen. Uiteraard blijft de fabrieksgarantie ongewijzigd voor producten die momenteel commercieel worden gebruikt – zoals in de landbouw bijvoorbeeld. Daarvoor blijft de fabrieksgarantie periode ongewijzigd”.

 

Vanuit commercieel oogpunt is Kawasaki Motors Europe nog steeds heel actief met aanpassingen in alle aspecten van de bedrijfsvoering aan de veranderende omgeving. De verzending van onderdelen en accessoires blijft fysiek functioneren met strikte hygiëne en respect voor de maatregelen om de nodige onderlinge afstand te garanderen, als voorbereiding op een terugkeer naar een normale werking in de toekomst, stelt Dick van Honk, Manager van KME’s Logistieke Afdeling.

Dus terwijl de situatie vrijwel dagelijks blijft veranderen, is het een welkome geruststelling dat een strategische planning en klantgerichte initiatieven door Kawasaki worden ontplooid. Wanneer de pandemie onder controle is en de beperkingen worden opgeheven, kunnen de fans gerust zijn dat Kawasaki zich onverminderd in zal blijven zetten voor het realiseren van een optimale klanttevredenheid.

 

Deel via: