Te koop Z900/z1000/z1200
Vraagprijs 5000,- voor alles.
Meer info fam.schipper@zonnet.nl
Dave Schipper
Gegevens Kawasaki Z900 / 1000 / 1200.
Frame
Frame is origineel van een Kawaski Z900 en op diverse plaatsen verstevigd, o.a. rond het balhoofd, boven de carburateurlocatie en boven de achterbrugbevestiging. Tevens zijn de bevestigingspunten van de schokbrekers iets naar voren geplaatst. Diverse andere bevestigingspunten zijn eraf geslepen en een stuurdemperbevestigingspunt is aangebracht. Voor de montage zijn rvs bouten gebruikt. Het frame is voorzien van zwarte poedercoating.
In het frame is een Nico Bakker verstevigde aluminium achterbrug geplaatst. Het voorwiel is een 18 inch origineel Kawasaki wiel, met blauwe poedercoating. Achter is een 18 inch magnesium wiel geplaatst, met poedercoating in kleur.
Buddyseat is een opnieuw beklede standaard buddyseat, met een verlaging er in op de plaats van de bestuurder.
Voorvork is een opnieuw gechromede en geslepen, standaard voorvork. Onderpoten zijn zwart gepoedercoat. Voorspatbord is een polyster exemplaar met kleine spoiler, in kleur gespoten. Koplamp een standaard model, in kleur meegespoten. Lamporen zijn niet standaard, zwarte poedercoating. Tellers zijn chromekleurig en standaard gemonteerd. Stuur is een aluminium superbike stuur, zwart van kleur. Knopunits op het stuur zijn zwart gepoedercoat.
Achterspatbord is een polyester model, in kleur mee gespoten. Achterlicht is een standaard Z1000 model.
Voetsteunen zijn eigen fabricaat.
Tank
Standaard Z1000 tank met een bijbehorende benzinekraan met bevestigingsplaat met 2 schroeven, hartafstand 44 mm. Kraanuitstroomopening is naar achteren en de breedte van de kraan is van belang omdat hij tussen carburateurs en luchtfilterhuis moet passen. Momenteel is er een aluminium plaat over het tankgat geplaatst en een inschroeftuit. De benzinekraan is verhuisd naar in de benzineslang. Tank is in één kleur meegespoten.
Motorblok
Een Z1000 /1015 cc motorblok, dat geheel antraciet grjis is gepoedercoat. Onder de krukas is in midden ervan, een extra oliespatplaat aangebracht. Overal zijn rvs bouten gebruikt. Het ontstekingsdeksel is vervangen door een crash deksel. Op het frame is een extra oliekoeler aangebracht. Er moet daarom ook iets meer olie dan de standaard hoeveelheid in het systeem
Remmen
Voorremmen van het merk Brembo, type P08. (althans die spullen passen erop) het zijn echter speciale uitvoeringen die van een lichter materiaal zijn gemaakt en waar een aantal uitsteeksels vanaf zijn gehaald. (waarschijnlijk afkomstig van een Bimota Kawasaki). De ophanging is op maat gemaakt van aluminium. Remschijven zijn gietijzeren exemplaren. Achterremklauw is van het merk Wiwo en zwart gepoedercoat.
Uitlaat
Cobra Power RS is een rvs uitlaat, die aangepast is om verder omhoog te wijzen. Geluid is binnen de geluidsgrenzen
Cilinderkop
Cilinderkop is oorspronkelijk van een 1015 cc blok. De inlaat- en uitlaatkanalen zijn bewerkt en de uitlaatkanalen zijn volgens mij voorzien van grotere kleppen en zeker voorzien van zwaardere klepveren. Compressieverhouding = 12,5 :1, dus super benzine gebruiken (meting met compressie meter, zie kaartje). De kop is antraciet grijs gepoedercoat.
Cilinders
De cilinderbussen zijn vervangen door grotere modellen om de 76 mm zuigers genoeg wanddikte te geven. De zuigers komen van Wiseco en meten 76 mm en geven een inhoud van 1200 cc. Het cilinderblok is antraciet grijs gepoedercoat.
Nokkenassen
Nokkenassen van Yoshimura, type stage 2, full race
Gegevens erbij:
|
Inlaat |
uitlaat |
Type |
ST-2 |
ST-2 |
Maximum lift |
10,00mm |
9,60mm |
1 mm duration |
258 graden |
250 graden |
Klepspeling |
0,20mm |
0,20mm |
Met deze lift en de duration is het noodzaak om zwaardere klepveren te plaatsen. Dat is hier ook het geval (merk weet ik niet). Ook zijn de gaten van de tandwielen op de nokkenassen tot sleuven geboord, zodat de tandwielen exact afgesteld konden worden, om op de juiste graad, de klep te openen en te sluiten.
De klepspeling (standaard is 0,05 mm voor in- en uitlaatklep) moet op 0,20mm voor in- en uitlaatklep komen te staan wegens de grotere warmteontwikkeling. De nokkenasketting is vervangen door een sterkere raceketting. De nokkenaskettingspanners zijn bij opbouw van het blok vernieuwd.
Ontsteking
Er is een Dyna electronische onsteking geplaatst, de originele vervroegings unit is nog iin gebruik. Bobines zijn vervangen door Dyna blue coils. Hier horen speciale siliconen bougiekabels bij en bougiedoppen.
Bougies zijn NGK B9EGV (toegenomen compressie en de hetere verbranding)
Carburateurs
Er zijn 36mm Mikuni flatslides gemonteerd. Het originele luchtfilterhuis is gemodificeerd om als luchtkamer te dienen. De filterfunctie is overgenomen door een cilindrisch K&N-filter, dat is geplaatst boven de accu, onder de buddyseat.