De ZX10R Serie.

Begin 2000’ Kawasaki had zijn Superbike de ZX-7RR, En daarnaast de ZX-9R, beiden behorende tot de Superbike klasse. “maar de klasse waar deze ZX-7RR voor ontworpen is word gewijzigd en er mogen vanaf seizoen 2004, tot 1000 cc zware motoren meedoen.
Dus Kawasaki ging aan het werk.

April of mei 2004 de ZX-10R is een feit en de Kawasaki dealer in Vianen had een Kawasaki dag en er kon proef gereden worden deze dag.
De organisator zei tegen mij “jij moet een op die Kawasaki rijden”, je weet niet wat je mee maak.
Ik dacht nog niet doen, “maar” ik wacht tot de vorige rijder terug kwam, deze stapte af en vertelde mij dat dit geen normale Kawasaki was, een kanon was. Dat gaf de burger weer moet.
Ik heb het overleefd, maar het was wel een sensatie te noemen, dit model gaf mij het gevoel
dat het allemaal heel gemakkelijk ging.

Maar nu weer over de nieuwe ZX-10R.
Kawasaki gaf dit model de naam fabriek naam ZX1000-C.
De GPz1000RX had al de naam ZX1000-A
En de ZX10 zonder extra R de naam ZX1000-B.

Kawasaki schreef in 2004 over deze ZX-10R

Model concept.
ZX-10R serie Pagina 01-1

De ultieme supersport machine. Kawasaki bestormt met de compromisloze nieuwe Ninja ZX-10R de 1000 cc klasse. Een machine waar iedereen op heeft gewacht. Zijn PK/gewicht verhouding overtreft de huidige normen, het ongelooflijk krachtige motorblok is met de modernste technologieën uitgerust. De styling is gebaseerd op de MotoGP machines. De nieuwe ZX-10R is Kawaski’s ultieme uitdrukking van het supersport gevoel. In tegenstelling met de meeste andere modellen begon de ontwikkeling van de ZX-10R eerst met de ontwikkeling van het rijwielgedeelte. De ingenieurs streefden naar een extreem licht en compact en zeer stabiel rijwielgedeelte met een uitstekend weggedrag. De combinatie van een korte wielbasis met een lange swingarm was reeds van de ZX- RR bekend. Een licht metaal frame met de afmetingen van een 600 gecombineerd met een extreem stijve swingarm geeft de ZX-10R rijeigenschappen die zowel op snelweg als op bochtige binnenwegen toonaangevend zijn voor een machine in zijn klasse. Niet minder indrukwekkend is het zeer sterke en ongelooflijk compacte vier cilinder motorblok; een pronkstuk van de moderne supersport technologie. Om geen compromissen te sluiten bij de gewenste frame afmetingen, zijn bij de ontwikkeling van het motorblok een aantal weloverwogen beslissingen genomen zoals het toepassen van één gietstuk voor cilinder en carter, de plaatsing van de dynamo achter de cilinders en het gebruik van een “gestapelde ” versnellingsbak met boven elkaar liggende assen. Al deze toepassingen zorgen voor een licht en zeer compact motorblok. Andere specialiteiten aan het motorblok zijn ondermeer een nieuwe benzine-injectie systeem, een close ratio versnellingbak met een anti blokkeer koppeling ( Back- Torque Limiter) en magnesium motor deksels. Al deze ontwikkelingen dragen bij om de ZX-10R de ultieme supersport machine te maken.

Iedereen die voor het eerst op de ZX-10R plaats neemt zal zich verbazen over de compacte afmetingen en race georiënteerde geometrie, wat echter in geen betekend dat er sprake is van een verkrampte zithouding. Dank zij de ideale gekozen afmetingen van de driehoek zadel, voetsteunen en stuur en verder de holle vormen in de tank kan de bestuurde zich in de machine integreren. Daardoor geeft de ZX-10R de berijder alle mogelijkheden om zijn vermogen en de rij kwaliteiten volledig uit te buiten.

De hoofdkenmerken van de ZX-10R kunnen in het kort als volgt samengevat worden:

De beste PK- gewichtsverhouding in zijn klasse. De vloeistofgekoelde DOHC viercilinder in lijn met vier kleppen per cilinder is een onverslaanbare combinatie van top vermogen met een briljante respons op het gashandel. Tot de kenmerken behoort ook de hyper moderne benzine injectie met 43 mm diameter gasklep huizen, die voorzien zijn van twee gaskleppen per cilinder en zeer fijn verstuivende injectoren.
Daarbij komt nog het compacte motorblok en het aluminium frame.

Race georiënteerde rij eigenschappen De combinatie van een korte wielbasis met een lange swing arm geeft de ZX-10R ongelooflijke rijeigenschappen. De holle delen in de tank en de ideale afmetingen van de driehoek zadel – voetsteunen en stuur zorgen voor een compacte zit. Een close Ratio versnellingsbak met een Bach- Torqu limiter; radiaal gemonteerde remklauwen en golfvormige remschijven aan de voorkant en volledig instelbare vering zijn allemaal voorzieningen die de ZX-10R de rij eigenschappen van een racer geven.

De ZX-10R nader bekeken.

Het motorblok
ZX-10R serie Pagina 02-3

De vloeistof gekoelde DOHC 16 kleppen, 998 cc motor heeft een boring van 76 mm en een slag van 55 mm. Grote 43 mm gasklephuizen die uitgerust zijn met twee gaskleppen zorgen voor brute power en een gelijkmatige opbouw van het koppel zonder deuken in de koppelkromme.
Zeer fijn verstuivende injectoren geven een makkelijker vermogensopbouw en verminderen tevens het benzineverbruik. Conventionele verstuivers hebben een druppelgrootte van 120 micron, geven deze zeer fijn verstuivende injectors een druppelgrootte van ongeveer 70 micron.
Met behulp van stromingsmetingen zijn de ideale afmetingen van het inlaat- en uitlaatpoorten vastgesteld, om zo zorg te
dragen voor een effectieve cilindervulling en een hoog vermogen. ( inlaatklep diameter 31 mm, uitlaatklep diameter 25,5 mm, klepsteel diameter 4,5 mm)
Iridium bougies en hoog voltage bobines zorgen voor een hetere vonk en daardoor een efficiëntere verbranding.
De gesmede zuigers zijn zeer licht en sterk om de beweegbare massa laag te houden. De vlakke zuigerkoppen maken een compacte verbrandingkamer met optimale verbrandingsgraad mogelijk. De compressie verhouding bedraagt 12,5 : 1
De gecoate cilinderwanden zijn zeer slijtvast en geven een uitstekende warmtegeleding. De extra kanalen in het cilinderblok zorgen voor een betere carter ontluchting
en reduceren tevens het zg. pompverlies. De inlaatlucht komt via een centraal Ram Air kanaal en via de framebuizen in de luchtfilterbox. Een leiding tussen het frame en het luchtfilter voorkomt dat er water naar binnen kan komen.
De compacte luchtfilterbox is tussen de frame buizen geplaatst, waardoor het mogelijk was om een grote benzinetank met vlakke bodem toe te passen.

Een vlinderklep in de titanium uitlaatcollector zorgt voor en mooie en lineaire vermogensopbouw in elk toeren bereik. Het motorblok ontwerp met cilinder en carter uit één stuk, de achter het cilinderblok geplaatste dynamo, de compacte cilinderkop en de gestapelde versnellingbak maken een zeer compacte bouw van het motorblok mogelijk. Hierdoor kon de krukas op de ideale plaats geplaatst worden en kon ook het zwaartepunt van de gehele machine verder naar beneden verlegd worden, hetgeen weer ten goede komt aan de handelbaarheid van de ZX-10R. Door de geringe afmetingen van het motorblok kan deze onder de framebuizen gemonteerd worden waardoor de ZX-10R de afmetingen van een 600 krijgt.
Enkele klepveren met een ovale doorsnede maken de toepassing van kortere veren mogelijk, waardoor een compact cilinderkop ontwerp mogelijk was.
De nokkenassen zijn uit één stuk gesmeed SCM420K staal gemaakt. Zodoende zijn deze licht en sterk.
Licht gewicht magnesium carterdeksels leveren ook een bijdrage aan het lage totaal gewicht.
Ook de nieuw ontworpen oliekoeler, die aan de binnenzijde voorzien is aluminium vinnen.
Het volledig titanium uitlaatsysteem heeft een demper met een ovale doorsnede.
ZX-10R serie Pagina 02-1

Het frame.

Het geheel uit aluminium vervaardigde brug frame met kokerprofielen is opgebouwd uit gegoten en geperste delen. Door de lichte en compacte opbouw is een korte wielbasis met het gebruik van een lange swingarm mogelijk.
De dunwandige gietdelen zijn slechts 2,5 mm dik, maar zorgen toch voor een maximale stijfheid bij een gering gewicht.
Het toepassen van een eveneens gegoten dwarsbalk voor het frame betekend minder onderdelen en dus ook minder lasnaden.
De framebuizen lopen over het motorblok.
De massieve verstevigde achtervork heeft de nodige stijfheid om het volledige vermogen van de ZX-10R te benutten., Ondank zijn massieve uiterlijk
is de swingarm een lichtgewicht, zijn gewicht ongeveer gelijk aan de swingarm van de ZX-6R. Het gebruik van de lange swingarm reduceert de invloed van belastingswisselingen op de achtervering en levert zo een bijdrage aan de rijeigenschappen van de ZX-10R. De combinatie met het zeer torsiestijve frame geeft de ZX-10R rijeigenschappen die een racer niet zouden misstaan.

Wielen
De lichte wielen kenmerken zicht door een speciale H vormige doorsnede van de spaken. Het zes spaaks ontwerp maakt het gebruik van dunwandige velgen mogelijk, hetgeen weer een duidelijke gewichtsbesparing oplevert.

ZX-10R serie Pagina 04-1

Remmen.
De wave remschijven hebben aan de voorzijde een diameter van 300 mm. De achterremschijf heeft een diameter van 220 mm. Aan de voor zijde bevinden zich radiaal geplaatste vierzuiger remtangen die een geweldige remvertraging geven en bovendien een zeer goed doseerbaar zijn. Aan de achterzijde bevindt zicht een zeer lichte enkelzuiger remtang.

Vering.
De stabiele Upside-down voorvork met 43 mm binnenpoten is volledig instelbaar en direct aan het circuitgebruik gerelateerd. Zowel de voor als de achterveer elementen zijn uitgerust met zogenaamde Top-out veren. Deze Top- out veren regelen het uitveren, waardoor de berijder bij heftig direct na een acceleratie minder zal merken van het voorover duiken van de machine. De achterveer is voorzien van een link systeem, heeft een apart reservoir en is ook volledig instelbaar.Het link systeem is uit aluminium vervaardigt in koppelt een laag gewicht aan een snelle respons van de
achter vering. De hoogte van de achtervering is met behulp van shims in te stellen.

Bodywerk en styling
De zeer smalle kuip heeft een integrale en centraal geplaatste Ram Air tunnel.
De multi reflector koplamp is laag geplaatst en heeft een grote lichtopbrengst.
Aërodynamische spiegels zorgen voor een uitstekend zicht naar achteren.
Het driedelige voorspatbord heeft een uitstekende aërodynamische vorm en doet de ZX-10R ook nog smaller lijken.
Bij de Europese modellen zijn de knipperlichten in de kuip

geïntegreerd om de aerodynamica niet te verstoren. De achter knipperlichten met hun conische vorm zijn uiterst compact van ontwerp. De Amerikaanse modellen hebben zowel aan de voor als aan de achterzijde de conisch gevormde knipperlichten.
Het attractieve achter binnenspatbord volgt de lijnen van de achtervork en zorgt ook voor een juiste stroming van de rijwind. De ZX-10R een heeft een apart sub frame voor extra stevigheid.
Het achterlicht (LED) loopt aan de bovenzijde iets om het kontje heen, waardoor de zichtbaarheid voor de andere verkeersdeelnemers sterk is verbetert.
Het achterkontje is uit verschillende delen opgebouwd
.
Het frame is afgewerkt in een mat zwarte finish om het agressieve race imago te onderstrepen.

Tot zover.

De verschillen tussen de ZX-10R Modellen.

ZX-10R serie Pagina 05-1



2006 de eerste update voor de ZX10R.

De nieuwe Ninja ZX-10R is totaal anders dan zijn zeer succesvolle voorganger. Alleen het hoofddoel is hetzelfde: de snelste zijn op het race circuit.

Rijder of racer, heb je het over hard-core machines, dan is het voor niemand onbekend dat de Ninja ZX-10R de ultieme supersport motor is. Dit komt doordat ze nog niet hebben gezien wat de engineers van Kawasaki nog meer te bieden hebben.

De ZX-10R voor 2006 is ontworpen om nummer 1 op het circuit te zijn. Het chassis is herontworpen om de rondetijden te verlagen en de aerodynamische prestaties zijn verbeterd. De vermogensuitstoot is nog steeds fenomenaal. Dit is zeer zeker een race-georiënteerde motor, ontworpen voor supersport rijders die van zeer veel opwinding houden in een liter-klasse motor en een overheersende race eigenschappen. Rijders die zich serieus bezig willen houden met racen, vinden de ZX-10R absoluut een uitstekend race monster.

Meer vermogen, beter vermogen

ZX-10R serie Pagina 04-2

Rijders die de 10R hebben gereden en de het maximale eruit hebben gehaald, zullen het moeilijk kunnen geloven, maar de mannen in witte jassen hebben een manier gevonden om nog meer vermogen uit de motor van de ZX-10R te halen. Een flinke hoeveelheid verbeteringen om zo mechanisch verlies te verminderen en voor nog efficiëntere verbranding te zorgen, resulteert in meer vermogen in het totale toerengebied (voldoende zelfs om aan de EURO III emissie eisen te voldoen, terwijl de geweldige output van het 2005 model blijft gehandhaafd.), met gladdere, meer lineaire uitstoot.

ZX-10R serie Pagina 04-3
Voortreffelijk bochtenwerk

Het bochtenwerk is ook verbeterd, net zoals de trekkracht van het achterwiel. Het chassis is voorzien van een nieuw frame met herziene geometrie, meer gecentraliseerd, verplaatste swingarm, gewijzigde balans stijfheid, re-tuned vering en tal van andere verbeteringen die de meeste rijders niet eens zullen opmerken, totdat ze hun rondetijd zien. Passend bij zijn race-oriëntatie, is de nieuwe 10R standaard uitgerust met een race kwaliteit stuurdemper.

Verbeterde aerodynamica

Wat zijn een nieuwe motor en chassis zonder een nieuw bodywork om het te showen? Inderdaad, de 10R is voorzien van een volledig nieuw aerodynamisch pakket, die je weg laat schieten als als een straaljager bij de start. Zelfs van een afstand, kan niemand zich vergissen en ziet men dat deze tweewielige raket niets anders is dan een Kawasaki.

Specificaties ZX1000-D1.

De meestopvallende verbeteringen zijn:
Een aangepast frame geometrie.
Aangepast motorblok.
Dubbele einddempers van licht gewicht aluminium.

De opvallendste aanpassing is natuurlijk de stroomlijn.
De wijzigingen tussen het D1 &D2 model zijn:

 ZX-10R serie Pagina 04-4

ZX-10R serie Pagina 04-5

 

 

  ZX-10R serie Pagina 06-1

ZX-10R serie Pagina 07-1

Kawasaki had in 2007 een speciale Aktie in de BeNeLux.
Er was een gelimiteerde oplage,
in Moto GP Shinya Nakano stijl.

 ZX-10R serie Pagina 08-1

2008 tweede update voor de ZX10R.2008 tweede update voor de ZX10R.

Voor model jaar 2008 heeft Kawasaki de ZX-10R aangepakt (Model ZX1000-E1)

ZX-10R serie Pagina 08-2

UITLAATSYSTEEM
o Het nieuwe uitlaatsysteem heeft een voorkamer onder de motor die het uitlaatgeluid vermindert en bijdraagt aan minimalisatie van het dempervolume. Dankzij de palladiumkatalysatoren voldoet de Ninja ZX-10Raan de Euro III-emissienormen.

ERGONOMIE
Het achterframe, de tank en het zadel zijn opnieuw ontworpen om de rijder een verbeterd contact met de motor te bieden. De verbeterde ergonomie geeft de rijder zeer nauwkeurige feedback over de chassisprestaties en het wegdek.
o De tank is volledig opnieuw ontworpen en is nu nog meer gebogen aan de bovenzijde, waardoor de machine een elegantere vorm heeft. In praktisch opzicht maakt het nieuwe ontwerp het makkelijker voor de rijder om de binnenarm op de tank te laten rusten bij het overhangen in de bochten. Het grotere contactvlak draagt bij aan de verbeterde
rijderfeedback
.

ZX-10R serie Pagina 09-1

 

o Het nieuwe zadel is korter, waardoor de rijder het staartbeen tegen de verhoging kan drukken. De verbeterde pasvorm draagt ook bij aan de uitstekende feedback die de rijder van het nieuwe chassis krijgt.
o De voorkant van het zadel is smaller, wat bijdraagt aan de smalle rijpositie en het makkelijker maakt om een voet aan de grond te zetten.
o De nieuwe gasgreep heeft een speciale rib aan het uiteinde (onder het rubber) die de grip en het gevoel verbetert.

REMMEN
o De machine is voorzien van nieuwe radiaal gemonteerde remklauwen van Tokico met dubbele remblokken (in plaats van vier afzonderlijke blokken). De remprestaties zijn gelijk gebleven, maar de wijziging biedt superieure aangrijpkenmerken en een verbeterde controle over het remvermogen na het eerste contact.
o De bevestiging van de remschijf is nu van aluminium gemaakt om het on afgeveerde gewicht te verlagen en is voorzien van 10 bussen (voorheen 7), om meer stijfheid te geven aan de remschijf en draagt bij aan een betere warmteafvoer voor stabiele remkwaliteiten.

o Nieuwe 310mm-remschijven (wave-type) vervangen de vroegere 300mm exemplaren, terwijl de schijfdikte is teruggebracht van t6 tot t5,5 voor een efficiënte warmteafvoer. Omdat deze nieuwe remmen minder door warmte worden beïnvloed is het remgevoel consistenter en responsiever bij langdurig zwaar gebruik, zoals bij een race of een circuitdag.
o Zowel de voor- als achter remklauwen zijn voorzien van lichtgewicht aluminium zuigers.
o Achter is een 210mm-schijf gemonteerd die wordt aangegrepen door een remklauw met enkele zuiger.
De wijzigingen tussen het E1 &E2  model zijn:

 ZX-10R serie Pagina 09-2

 

Model jaar 2010 update drie (ZX1000-F)
Kawasaki heeft z’n 10R aangepast dit is volgens mij een tussenmodel geworden.

Qua uiterlijk een 2008/9 model en maar een jaar gevoerd.

 ZX-10R serie Pagina 10-1

Model jaar 2011 update Drie (ZX1000-J&K modellen) 

De K modellen zijn met ABS uitgevoerd.

AGRESSIEVE & ELEGANTE STYLING
Zijn gewelfde vormen geven de nieuwe Ninja ZX-10R een agressieve uitstraling met een elegant accent. Als geheel heeft hij iets weg van een zwarte panter: sierlijk, gespierd en dodelijk tegelijk. Van opzij gezien zorgen de verlaagde frontkuip en gecentraliseerde massa voor een krachtig, compact voorkomen. Met zijn nauwkeurige aansluiting tussen de verschillende kuipdelen, hoogwaardige afwerking en zorgvuldige aandacht voor detail is Kawasaki’s nieuwe supersport-topmodel zowel van veraf als dichtbij een indrukwekkende verschijning.

Instrumenten paneel
Deblikvangervanhetnieuwe instrumentenpaneelisdezeergoed afleesbareled-toerenteller,een primeuropeenseriemodel.

DrieverschillendePower-modussenmetvariabeleMiddle-modus
Naastdemodusvoormaximaal vermogenkanhetmotormanagementvandeNinjaZX-10Rookworden ingesteldoptweeanderemodussen (MiddleenLow).Hiermeekunnen rijdersdevermogensa
gifte
instellenalnaargelangderijomstandighedenofhunvoorkeuren.

HIGHTECHHULPSYSTEMENVOORHETVERLEGGENVANGRENZEN
DeNinjaZX-10Risuitgerustmeteenaantalnieuwehightechhulpsystemendiede controlevergrotenenderijderzoinstaatstellenhetuitersteuithunmotorfietstehalen.S-KTRC(Sport-KawasakiTRactionControl),Kawasaki’sproactievespeciaalvoor supersportsontwikkeldetractiecontrolesysteemmaakthetmogelijkhetacceleratievermogenophetcircuittenvolletebenutten.KIBS(KawasakiIntelligentanti-lockBrakeSystem),Kawasaki’suiterstfijnregelendesupersport-ABSbiedtextraremzekerheidinkritiekesituatieszonderdatdittenkostegaatvandesportieveprestaties.DrieverschillendePower-modussenmakenhetmogelijkdevermogensafgifteintestellenalnaargelangderijomstandigheden.

Proactieftractiecontrolesysteemmetrace-specificaties:
UiterstgeavanceerdsysteemgebaseerdopMotoGP-racetechnologie.Andersdan hetKTRC-systeemvandeGTR1400ABS(Concours14ABSinNoord- Amerika)datisbedoeldomzekerheid tebiedenbijhetrijdenopeenglad wegdek,ishetSKTRContworpenomtegengriplimietaanterijden waarbijdevoorwaartsekrachtmaximaalis.

NIEUWFRAME
Hetrijwielgedeelte,opgebouwdrondhetnieuwealuminiumtwin-spar-frame,is volledigherzienvooreenoptimalehandelbaarheideneenzogrootmogelijke gewichtsbesparing.

NIEUW MOTOR
Meteenvermogenvan147kW(200pk),verbeterdegasresponseneenmotorkarakterdatlangermetvolgasrijdenmogelijkmaakt,geeftdegeheelnieuwemotordeNinjaZX-10Ralleswatdeontwerpersvoorogenhadden:eenverbluffendtopvermogenin combinatiemeteensensationelehandelbaarheid.

In Nederland is alleen het K model gevoerd. (met ABS)

De verdere gegevens van de K&J modellen
ZX-10R serie Pagina 11-1

ZX-10R serie Pagina 12-1

 

’WORLDSBKRACERVOOR DE WEG’’

Model jaar 2016 update vier (ZX1000-S model)
Kawasaki heeft nu alleen een ZX10R met ABS uitgevoerd.

De NinjaZX-10Rheeftzijncircuitcapaciteitenmeerdanbewezen met zijnfantastischeresultatenin hetWorld SBK. Zowel in eerdere seizoenen(2ein2012,1ein 2013,2ein2014) alsin het2015 seizoen,waarinKawasakirijderJonathanReaal vroeg afgetekendwereldkampioenwerd.Omdatveelonderdelenzijngebaseerdopdefeedback en continuedoorontwikkelingvan het Kawasaki RacingTeam,is denieuwe Ninja ZX-10Rnauwelijks teonderscheidenvan desupergeavanceerdeKawasakiWorldSBK fabrieksmachines.
ZX-10R serie Pagina 14-2

NIEUWOpcircuitgebruikafgestemde998cm3vloeistofgekoeldeviertaktviercilinderin lijnmotor.
NIEUW S-KTRC(Sport-KawasakiTractionControl)Hybrideproactief/feedbacksysteem
NIEUWKLCM (KawasakiLaunch ControlMode)
NIEUWKIBS (KawasakiIntelligentanti-lockBrakeSystem)
NIEUWKawasakiEngine BrakeControl
NIEUWKQS (KawasakiQuickShifter)
NIEUWÖhlinselektronischestuurdemper
NIEUWPowerMode-selectie
NIEUWTitanium uitlaatsysteem
NIEUWElektronische geregeldegaskleppen
NIEUWAluminium twin-spar-frame
NIEUWGeoptimaliseerdestijfheidachtervork
NIEUWIn het WorldSBKontwikkeldeBalanceFree-voorvork
NIEUWHorizontale Back-link-achtervering
NIEUWBFRC liteachterschokdemper
NIEUWBrembo-remsysteem
NIEUWAerodynamische kuip
NIEUWBoschIMU(Inertia Measurement Unit)NIEUWCorneringManagement-functie
NIEUW
Powersettings:Full, Middleen Low

Verdere gegevens:

ZX-10R serie Pagina 13-2


ZX-10R serie Pagina 13-1

ZX-10R serie Pagina 13-3
ZX-10R serie Pagina 14-1

Maar voor model jaar 2017 komt Kawasaki met een speciale Circuit versie.
De RR
.
Ik denk zelf dat dit te maken heeft met de regels uit het WK Superbike.


Ninja ZX-10RR – Get even closer
Kawasaki voert niet alleen op straat vele segmenten aan, ook op het circuit gaat het Kawasaki voor de wind met diverse titels in het World SBK. Als hommage aan de vele motorsport successen brengt Kawasaki de Ninja ZX-10RR, een unieke race ready Supersport die geschikt voor zowel het circuit als de openbare weg.

De exclusieve Ninja ZX-10RR gaat gehuld in de kenmerkende “Winter Test” kleuren van het Kawasaki Racing Team en zit boordevol hoogwaardige upgrades die maximale prestaties mogelijk maken voor zowel een professionele cou
reur als een gewone rijder. Maar dat deze machine alleen gemaakt is om te presteren blijkt bijvoorbeeld wel aan het feit dat er geen plaats is voor een bijrijder. Bovendien is de productie voor Europa gelimiteerd tot slechts 500 stuks.

Wijzigingen t.o.v. Standaard model ZX-10R
Race getunede motor
Speciale ontworpen, gesmede Marchesini Velgen.
High performance banden.
KQS (Kawasaki Quick Shifter).
Solozadel.
RR– stylingelementen.
Race kit (Specifiek voor Ninja ZX-10RR).

ZX-10R serie Pagina 15-1

Tot zover





 

 

 

Kawasaki merkclub Nederland.

logo kawasakimerkclub-2015

2018  Kawasaki Merkclub Nederland   globbers joomla templates