Kawasaki Special    
LBS ZZ-R1400.

Even voorstellen Ik ben Marco getrouwd met Liesbeth en we hebben twee zonen.
Even bij het begin beginnen, ik ben al vroeg begonnen met motor rijden en eigenlijk nog nooit een Kawasaki gehad. Liesbeth wel, maar daar kom ik later op terug.
Dertien jaar geleden is onze oudste zoon geboren en dan kan je stoppen, alleen gaan rijden of  een zijspan gaan rijden, je begrijpt dus wel dat er een zijspan gekomen is.
Dit werd een XS1100 van Yamaha. Na enkele lessen gehad te hebben, kon ik aardig rijden met dit span. Hierna een GTS1000 Yamaha met
 een (France) Side bike aangeschaft. 
Deze voldeed ook wel.

lbs-11

 

lbs-10

Maar de jaren verliepen het was 2010 geworden, 
ik wilde wat nieuws en het moest iets aparts worden.
De FJR1300 viel af omdat er al een hele rij van rond reden (bij de zijspanclub het derde wiel, waar ik lid van ben).
Liesbeth zegt, word het onderhand geen tijd voor een Kawasaki. 

lbs-9

 

Liesbeth reed al jaren tevreden op haar ZZR600.
Dus opzoek naar een Kawasaki, hij moest krachtig zijn, dus het ging een  ZZ-R1400 worden en er moest ook geen standaard EML bak aan geschroefd worden.

Dus opzoek naar een ZZ-R1400. bleek dat er maar drie (occasion) in heel Nederland stonden.
Ben bij Beerens in Roggel uitgekomen deze had een blauw model staan met weinig ml op de teller. Het is een Engelse import. 

lbs-8


Ik had meerdere positieve verhalen gehoord over Ad Donkers van LBS Zijspantechniek. 
Uit Elsendorp wat niet ver bij mij vandaan ligt. 
Dus daar een bezoek gebracht en mijn wensen met Ad besproken. Een daarvan was dat het span binnen een jaar gereed moest zijn. 
En hij heeft de opdracht aangenomen.

lbs-7
Dus de GTS1000 op Marktplaats gezet en maar afwachten, kregen we de eerste week al meerdere reacties en daar zat ook de nieuwe eigenaar bij. Uit BelgiĆ«.   
Dus kon de nieuwe bak besteld worden.

Het werd een bak van Der "STERN" am Himmel der Gespanntechnik in Europa.
Het model is passend genaamd RXZ.

Ad heeft een eigenontwerp (verstelbare) Naaf besturing unit gemaakt aan de voorzijde
De Wielen zijn van het merk OZ die ik zelf heb geleverd, ik doe voor mijn werk in banden.
Ad heeft ook het Subframe gemaakt, naar eigen ontwerp.

lbs-6

De voor rem bestaat uit een dubbele geventileerde schijf met de twee originele vierzuiger remtangen.
Deze zijn doorgezaagd en met een plaat verbreed om ze passend te krijgen op de dubbele schijf.

Achter is het originele wiel behouden, met de originele rem constructie.
Maar daar zit nu een afgedraaid gedeelte van een OZ- wiel als soort wieldop op gemonteerd.
En er zijn mensen die het niet opvalt.

lbs-5

De maten van de banden/ wielen zijn:
Voor 195/45 -17
Achter    215/45 -17

Span 195/50 -15

lbs-4

Net voor het open weekend van de Zijspanclub het Derde Wiel, in 2011 was onze ZZ-R1400 gereed.
Tijdens het treffen is er een soort keuring van de mooiste/ exclusiefste.
Dat werd dat jaar de LBS ZZ-R1400.  

lbs-2

Eind conclusie:
++  We hebben nu met deze LBS ZZ-R1400 ongeveer ruim 15.000 gereden.
Hij is beren sterk, altijd ruim kracht aanwezig. 
Stuurt zeer zuiver en super licht.  
En is een opvallende verschijning.

- - De tank kan groter

lbs-1
     

Even een link naar Ad..  www.lbs-zijspantechniek.nl/

Groeten Marco.

 

Kawasaki merkclub Nederland.

logo kawasakimerkclub-2015

2018  Kawasaki Merkclub Nederland   globbers joomla templates