Z1100 Replica

Hallo ik wou me graag even voorstellen, ik ben Leon Kerkhof en ben nu inmiddels 10 jaar lid van de Kawaclub. En rij al vanaf '82 motor en ook kawa, mijn eerste motor was een z650 uit 1978 en toen volgde er meer kawa's. Een paar GPz's750 en GPX en nu rijd ik allang ZRX1100. Maar ondertussen had ik een Z1100R al eens bij gekocht, om die ook te restaureren.

Restoratie Z 1100 R uit 1985

De Z 1100 R heb ik nu bijna 10 jaar in mijn bezit en na afgelopen bouwvak 2012 ben ik begonnen met de restoratie.
Samen met een maat van mij, die wel een beetje in restoratie van motoren bezig is, eigenlijk heel zijn leven al, dus die is er heel goed in thuis. 
Een Lawson replica had ie nog nooit in zijn Steel Garage gehad.

Eerst helemaal gedemonteerd en begonnen met het oplappen van het frame alle las naden bijgewerkt en verzwaard gestraald en toen gepoedercoat. Ik had er wel een sloopmotor bij gekocht voor wat onderdelen die wij miste, of niet meer goed waren en dat was een Z1000 J uit '83. De brug is ook verzwaard met een buis eronder, net als bij de Replica van Lawson. Er zaten ook P.V.M. wielen en een aluminium brug in, maar die zijn eruit gehaald omdat ik de originele wielen en de brug ook nog had. Ik wou hem ook zo origineel mogelijk maken en toch een tikje anders.
De wielen hebben we ook helemaal opgeknapt en voorvork nieuwe keringen en ook de olie vervangen en alles eigenlijk onder handen genomen. Van het blok zijn ook een aantal pakkingen vervangen, het blok liep überhaupt nog goed toen we hem demonteerde. We hebben ook nieuwe aluminium schetsplaten gemaakt en het kettingkastje, die zijn wel mooi geworden "vinden wij in ieder geval". De kerker demper die is ook helemaal door mijn maat gemaakt en daar zit ook een geweldig mooi zwaar geluid in. Bij 3000 toeren 98 db dus valt mee.

De tank was ook een groot probleem, omdat mijn tank lekte door roest. Er was ook al 2 keer een coating gebruikt van binnen en dat hielp niet meer. De tank van de Z1000J was er een met schade. Die zag er van binnen nog perfect uit maar die had schade met deuken, we dachten dat die deuken er wel uit konden halen maar dat was niet het geval.
Dus weer geen tank. Weer op zoek naar een nieuwe tank na wat rond gebeld te hebben kwamen we bij Classicparts Willem een tank tegen. Maar er zat 1 klein gaatje in onder het embleem, oké dat ging wel dachten wij dus dicht gelast en toen alle lakdelen klaar gemaakt voor de spuiter en weg gebracht, gespoten en toen we het terug hadden en de emblemen erop probeerde te schroeven bleek er in de andere kant ook nog een gaatje te zitten. Dus terug bij af weer. Met een gespoten tank, dus weer een oplossing gezocht met 2 componenten lijm en dat is gelukt, zonder weer over te hoeven spuiten. Het resultaat mag er zijn vind ik.

Kawasaki merkclub Nederland.

logo kawasakimerkclub-2015

2018  Kawasaki Merkclub Nederland   globbers joomla templates